PostHeaderIcon Selin Çetin Yazdı: Tribünde KADIN olmak

 

 

Kabul ediyorum, futbol erkek oyunudur ama kadınlar takip edemez diye bir kural yoktur. Son yıllarda popülerliği ilerlediği için şuan çok fazla takip edilip bilinmese de bayan futbol takımları ve hatta ligleri de var ama ben oyun olarak futbol oynamayı en çok erkeklere yakıştırıyorum. Erkekler de futbolu tamamıyla kendi özgürlük alanları olarak gördüğü için kadınların pek stadlarda yeri olmadığını düşünüyorlar. Şimdi 9 yıllık tribün tecrübemi göz önüne alarak tribünde kadın nasıl olunur onu anlatmaya çalışacağım size.

Ben maçları tribünde izlemek istediğimde hiç zorluk yaşamadım. Çünkü benim babam gençlik yıllarında maçları tribünden izlemiş ayrıca bana eşlik eden benden 3 yaş küçük bir erkek kardeşim var. Bu sebeplerden dolayı ben ailem tarafından her zaman destek gördüm ve hala aynı desteği görmeye devam ediyorum. Çevrem bu duruma itiraf etmem gerekirse yeni yeni alıştı. Kız başına senin maçta işin ne sorusunu kaç kez duydum tahmin bile edemezsiniz.    

Toplumda tribündeki kişilerin serseri olduğu düşüncesi var. Hayır… Benim arkadaşlarımdan bankacı olan var, avukat var, gazeteci var, mühendis var, öğretmen var, iş adamı var… Tribünde her kesimden, her meslekten, her huydan ve her cinsten insan var. Önemli olan onların duruşu değil zaten senin duruşun. Kadınların futbol maçlarını tribünden izlemesini destekliyorum ama tribünde olmak demek erkek gibi olmak veya tribündeki erkekleri taklit etmeyi gerektirmiyor. Bir kadın her zaman zarif ve olduğu yerde duruşu ile kadın olduğunun farkını göstermelidir. 

Son zamanlarda Twitter’ın popüler olmasıyla birlikte tribündeki kadınların sayısı bir hayli arttı. Tribünde kadın olmak için; küfür etmene gerek yok, erkek gibi sokaklarda elinde bira şişesi ile dolanmana gerek yok, kendine reis sıfatı takmana gerek yok, stadın koridorlarında dayı dayı yürümene gerek yok, erkeklerle erkek arkadaşlarıymış gibi konuşmana da gerek yok.  Gözlemlerimden fark ettiğim bir şey var. Tribünde yeni maç izlemeye başlayan özellikle yaşı küçük olan bayan taraftarlar bu bahsettiğim hareketleri yaparak tribünde kabul görüp hızlı çevre yapabileceği düşüncesindeler.    

 

Benden daha eski tribünde olan arkadaşlarımın affına sığınarak tribünde olan ve olmak isteyen hemcinslerime birkaç tavsiyem olacak:

Moda olduğu için değil, gerçekten takımınızı desteklemek için maça gelin.

Demirlerin üzerine çıkıp hakeme ya da rakip takım futbolcuya parmak sallamak sizi çekici değil, aksine itici gösterir.

Ana avrat bacı sülale küfür etmek marifet değil, ayıptır.

Sokakta, otoparkta, Nevizade’de abartı derece alkol alıp maça gelince kimse size “helal be kıza bak erkek gibi” demez, “bu kız da kendini erkek sanıyor özenti” der.

4-5 maça gelince taraftarın hası, özü, en iyisi sen olmazsın, olamazsın. Yıllarını bu uğurda harcamış; karısını, çoluğunu çocuğunu yeri gelmiş ihmal etmiş insanlar varken sen “armanın peşinde adanmış hayatlar” diyemezsin ayıptır, ayrıca çok göze batarsan vallahi alırlar havanı…

Yazılı kurallar olmasa da her yerde olduğu gibi tribünün de bir hiyerarşi ve kendine özgü adetleri vardır. Kadın ol erkek ol yerini ve haddini bilirsen tribün en güzel arkadaşlıkların edinildiği, en güzel anıların yaşandığı bir yerdir. Nasip olmaz herkese tribünde olmak, orda çevre edinmek ve tribün insanları arasında anılmak… Eğer böyle bir fırsat yakaladıysa, biraz da olsa tavsiyelerime uysun bence hemcinslerim. Uysunlar ki 1-2 maç takılıp sonra kaçmak zorunda kalmasınlar. Hayat felsefeleri ve hayat tarzları maçları tribünde izlemek olsun.     

20 Mart 2012 de http://galatasaraymedia.com/ da yayınlanan yazım.

SELİN ÇETİN    

 

 

“Selin Çetin Yazdı: Tribünde KADIN olmak” için 1 Yorum

  • renqisse diyor ki:

    senin tekrar karşıma çıkmana şaşırmadım. Yalnış anlama lütfen hani karşıma çıkmanı istemiyorum hissiyatı uyandırmasın sende ama hatırlarsan yada merak ettiysen twitterda timeline bakarsan iki satırlik bişi yazmıştım. Seni karşımda görsem burak selçuk bahar çağlar ve diğer kulüp sporcularını görmüş gibi sevinir heycanlanırdım diye. Abartmıyorum benim için öyle. Hatta daha ileri gidiyorum; (tamamen hayal kuruyorum) diyelimki sen-wesley atladınız kıbrısa karnınız aç ve benim çalıştığım restorana geldiniz ve ben sizi görüyorum. İnan bana wesley’den önce sana koşar tanışıp anlaşmadan sana sarılır ve ne olur wesleyle konuşabilmem için bize tercumanlık yap dermiydim bilmem ama cok heycanlacağım kesin:))))) daha önce çok karışık ve anlatması bu denli zor bir hayalim olmamıştı. Adının geçtiği her yer ve anda bende bir “vaaaoovv selin çetin abi yaaa” durumu oluyor bende. Farkındayım fazla uzattım şöyle bitiriyim; bu yazın için bilinçli bir “kadın” taraftar olduğun için galatasaraylı olduğun için sonsuz teşekkür ve saygılarımı sunarım. Umarım yazdıklarımı okursun(okuyabilirsin) temenni ve ümidi ile iyiki varsın SELİN ÇETİN :)

Yorum yazın

Ara
Yazarlar

AHMET KILIÇ
FIRAT DURMAZ
BARIŞ CENK AKKAYA
İLHAN İLMENÖZ
SÜHAN CEM UCSOY
İSMAİL ŞEN
MUHSİN MORDENİZ
HASAN YILDIRIM
BAHADIR OĞUZ
NİHAT ONUR
ALİ CAN KUTLU
DOĞUKAN YILDIZ
CAN TÜYSÜZ
SÜLEYMAN ÖKDEM
GÜÇLÜ GÖNÜLERİ

Sosyal Medya
Anket
Dursun Özbek görevine devam etmelimi?
View Results
Bağlantılar